Шкільне методичнеоб'єднання вчителів початкових класів
працює над проблемою:
«Особливості взаємодії учня та вчителя у процесі соціалізації особистості»
Початкова ланка освіти фундамент шкільного навчання, адже саме тут закладається основа для формування особистості майбутнього громадянина. Вона має забезпечити подальше становлення і різнобічний розвиток особистості дитини; цілеспрямовано виявляти й розвивати її здібності в різних видах діяльності; створити умови для повноцінного засвоєння базового рівня освіти й уміння вчитися.
Щоб
уміти навчати, педагогові необхідно постійно самовдосконалюватися. Першим його
помічником є шкільне методичне об'єднання.
Як
визначити поточний і перспективний зміст методичної роботи з учителями? Для
цього, використовуючи різні форми і методи, вивчаємо реальний рівень підготовки
вчителів із основних питань теорії і практики навчально-виховного процесу,
шукаємо шляхи вдосконалення професійного потенціалу колег. Резерви в
науково-методичній підготовці з'ясовуємо під час діагностування досвіду, що дає
змогу виявити елементи випереджального, позитивного й негативного досвіду.
У
школі визначають групу (завуч, керівник МО, керівник творчої групи, психолог,
окремі вчителі), на яких покладено весь процес діагностування, а також
розроблення діагностичних карт. Уся система методичної роботи школи спрямована
на задоволення реальних потреб учителів, на максимальне використання сильних
сторін кожного фахівця, на реалізацію їх потенційних можливостей.
Колективна
творчість учителів у школі можлива за умов ідейної, організаційної,
мотиваційної та емоційної єдності педагогів.
Саме
така єдність однодумців об'єднує вчителів початкових класів нашої школи, які
мають різний педагогічний досвід, погляди, але однаково працелюбних, які
цікавляться новими педагогічними технологіями, знахідками.
Формою
пропаганди і впровадження передового педагогічного досвіду є виставки творчих
робіт учителів та учнів, які регулярно проводять у школі. Готуються до виставки
на основі змісту планів самоосвітньої роботи, теми їх поглибленої діяльності.
З-поміж багатьох експонатів виставки слід зазначити таблиці-опори; схеми-опори;
засоби малої наочності; матеріали для тестової перевірки знань; картки
оперативного контролю; папки-накопичувачі; альбоми дитячих казок; віршів;
малюнків; учнівські зошити; методичні розробки складних тем; зразки проектів
тощо.
Непередбачувані
паузи і «канікули» не повинні перешкоджати зростанню педагогічної майстерності
вчителів. Тому в період між засіданнями ми проводимо методичні тижні, декади,
індивідуальні й групові консультації згідно з графіком, творчі звіти вчителів,
тижні педагогічної майстерності, методичні фестивалі, методичні оперативки, бесіди
за круглим столом, учнівські олімпіади, взаємовідвідування уроків, вивчення і
впровадження в практику досягнень психолого-педагогічної науки, передового
педагогічного досвіду.
Одним
із напрямків стимулювання творчих пошуків педагогів є взаємовідвідування
уроків. Необхідність кваліфікованого аналізу уроку, виявлення його позитивних
сторін, оригінальності й новизни спонукає їх до вивчення теорії та методики
предмета, критичного оцінювання своєї роботи, пошуку в ній невикористаних
резервів. Присутність на уроці колег спонукає педагога, який проводить урок до
прояву творчих здібностей на основі синтезу теорії, передового досвіду та
власної практики. Нотатки з уроку є цінним матеріалом для аналізу
навчально-виховної роботи в школі. За цих умов сама атмосфера шкільного життя
надихає їх на результативнішу роботу.
Учителі
початкових класів нашої школи - це люди не лише з життєвим досвідом, а й з
великим педагогічним багажем; це люди завзяті, енергійні, які прагнуть
працювати творчо.
Майстерність
- вияв найвищої форми активності вчителя в професійній діяльності, що
розкривається в доцільному використанні методів і засобів педагогічної
взаємодії в кожній конкретній ситуації навчання та виховання.
Крім
традиційних форм проведення засідань методичного об'єднання широко практикуємо
нестандартні, що є справжнім святом для кожного.
Робота
нашого МО має як практичний, так і теоретичний напрям. На засіданнях учителі
виступають із доповідями, ознайомлюючи колег зі своїми професійними
відкриттями.
Велику
увагу приділяють колеги виховній роботі. В ході проведення різноманітних
виховних заходів обов'язково має реалізовуватись мета, яка ставиться перед
учнями, наприклад:
-
формування навичок культурної поведінки, уміння планувати, організовувати свою
роботу , бережливо ставитися до спільного майна;
-
формування етичних уявлень про добро, справедливість, скромність, негативного
ставлення до поганих якостей;
-
виховання почуття патріотизму, любові й поваги до своєї Батьківщини, свого
народу й традицій;
-
формування високої духовності й національної самосвідомості.
Традиційно
в нашій школі проводиться тиждень початкових класів під час якого проводяться
заходи, що сприяють зацікавлення дітей предметами, що вивчаються у початковій
школі, виховання почуття колективізму, любові до знань.
Головна
мета в роботі наших вчителів:
·
забезпечити подальше становлення особистості дитини;
·
цілеспрямовано виявляти і розвивати її здібності;
·
формувати вміння та бажання вчитися;
·
створити умови для того, щоб діти з радістю йшли до школи.
І засідання
Вересень 2019 рік (Круглий
стіл)
Тема: Особливості
організації навчально-виховного процесу в
початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів
у 2019-2020 навчальному році
Мета.Вивчити основні нормативні документи, що
регламентують функціонування початкової школи. Обговорити та затвердити план
роботи методичного об’єднання на 2019-2020 навчальний рік. Проаналізувати
нові навчальні програми, нові
критерії оцінювання знань учнів.
№
з/п
|
Зміст роботи
|
Форми і методи роботи
|
Відповідальний
|
|
Обговорення
і затвердження плану роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів
на 2019-2020 н.р.
Затвердження
календарно-тематичних планів роботи вчителів початкових класів на 2019-2020н.р.
|
7
|
Члени МО
|
||
2.
|
Опрацювання
інструктивно-методичного листа «Особливості організації навчально-виховного
процесу в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2019-2020навчальному році».
|
|||
3.
|
Опрацювання
вимог до контролю та оцінювання навчальних
досягнень учнів початкової школи
|
обговорення членами методичного об’єднання
|
Башмакова О.Г.
|
|
4.
|
Аналіз нових навчальних програм,, Особливості навчання у 1класі .
|
обговорення членами методичного об’єднання
|
Бублич З.В.
|
|
5.
|
«Особливості
роботи педагога із учнями з особливими потребами».
|
Доповідь
|
Староконь Л. С.
|
|
6.
|
Різне
|
Башмакова О. Г..
|
Завдання
членам методоб’єднання:
1.Опрацювати інструктивно-методичні листи, програми, нові
критерії оцінювання для початкової школи,
2.Підготувати план роботи з обдарованими дітьми.
ІІ
засідання
Жовтень
2019р. (Круглий стіл)
ТемаСоціалізація учнів в умовах навчально- виховного середовиша
сільської школи
Мета: Проаналізувати реалізацію методичного проекту, над яким
працює МО протягом попереднього навчального року. Обговорити і затвердити
завдання шкільного етапу учнівських олімпіад.
№
з/п
|
Зміст роботи
|
Форми і методи роботи
|
Відповідальний
|
|
1.
|
Вимоги
і процес впровадження інтерактивних методів навчання на уроках в початковій
школі
|
Обмін думками
|
Члени МО
|
|
2.
|
Використання методу - проектів.
|
обговорення членами
методичного об’єднання
|
Члени МО
|
|
3.
|
Взаємовідвідування уроків літературного читання
|
Проведення
відкритих уроків
|
Члени МО
|
|
4.
|
Обговорення
і затвердження завдань шкільного етапу учнівських олімпіад та конкурсів, в
яких беруть участь учні початкових класів
|
обговорення членами
методичного об’єднання
|
Члени МО
|
|
5.
|
Аналіз
реалізації методичного проекту «Впровадження Державного стандарту початкової
загальної освіти вЖданівській ЗОШ»
|
обговорення членами
методичного об’єднання
|
Члени МО
|
|
6.
|
Різне
|
Башмакова
О.Г.
|
Завдання
членам методоб’єднання:
- Вчителям підготувати
матеріал про роботу гуртків.
- Оформити
завдання І етапу учнівських олімпіад.
ІІІ
засідання
Грудень
2019р.. (Творча лабораторія)
Тема. Використання
ІКТ в початковій школі як засіб підвищення якості освіти
Мета: Визначити особливості використання ІКТ на уроках в
початковій школі. Проаналізувати досвід використання ІКТ вчителями МО на уроках
предмета «Сходинки до інформатики». Визначити психолого-педагогічні аспекти
інформатизації навчання в початковій школі. Створити підбірку матеріалів з
профілактики втоми при роботі з комп’ютерною технікою
№
п/п
|
Зміст роботи
|
Форми і методи роботи
|
Відповідальний
|
|
1.
|
Інформаційно-комунікативна
техно-логія навчання (ІКТ) в початковій школі. Шляхи використання
мультимедійних технологій в освіті
|
Доповідь
|
Башмакова
О.Г.
|
|
2.
|
Специфіка
і структура мультиме-дійного уроку початкової школи. Типи мультимедійних
уроків у початковій школі. Презентація.
|
обговорення членами
методичного об’єднання
|
Члени МО
|
|
3.
|
Взаємовідвідування
уроків предмета « інформатики» в 2 і 3 класах
|
проведення відкритих
уроків
|
Башмакова О. Г.
Староконь Л. С. |
|
4.
|
Психолого-педагогічні
та медичні аспекти інформатизації навчання. Профілактика втоми при роботі з
комп'ютерною технікою
|
обговорення членами
методичного об’єднання
|
Члени МО
|
|
5.
|
Радимо
прочитати
|
Педагогічний діалог
|
Члени МО
|
|
6.
|
Різне
|
Башмакова
О.Г.
|
Завдання
членам методоб’єднання:
- Провести
моніторингове дослідження рівня успішності учнів 1-4 класів за І семестр
- Створити
підбірку матеріалів з профілактики втоми при роботі з комп’ютерною
технікою
І\/
засідання
Березень
2020 р. (Метод проектів)
Тема
: Здоров`язберігаючі технології як засіб підвищення ефективності
навчального процесу в початковій школі
Мета:підвищення науково-методичного та професійного
рівня вчителів предмету основ здоров'я; реалізація інформаційно-просвітницьких
програм та проектів, спрямованих на формування у школярів свідомої мотивації до
дбайливого ставлення до свого здоров'я; інноваційні технології навчання з курсу
«Основи здоров’я»
№
п/п
|
Зміст
роботи
|
Форми і
методи роботи
|
Відпові-
дальний
|
|
1.
|
Використання тренінгових методик як засіб підвищення
ефективності уроків основ здоров’я
|
Доповідь
|
Староконь Л. С.
|
|
2.
|
Фізкультурно-оздоровчі заходи як засіб формування
компетентнісного ставлення до свого здоров’я
|
Обговорення
|
Члени МО
|
|
3.
|
Проектна діяльність на уроках основи здоров’я.
|
Творчі проекти вчителів з пред-мету «Основи здоров’я»
|
Члени МО
|
|
4.
|
Динамічні паузи як один із ефективних методів
забезпечення оптимізації рухової активності школяра та попередження втоми
|
Повідомлення
|
Члени
МО
|
|
5.
|
Взаємовідвідування уроків з предмету «Основи здоров’я»
|
Проведення
відкритих уроків
|
Члени
МО
|
|
6.
|
Різне
|
Даньо Н. В.
|
1.Підготувати пропозиції щодо вдосконалення роботи методичного
об’єднання вчителів початкових класів.
2.Підготувати звіти «Педагогічні скарбнички» 2019-2020 н.р.
Vзасідання
Травень 2020 р. Методичний марафон
Тема. Робота
вчителя в творчому режимі – запорука успіху
Мета. Сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх
теоретичну, методичну, практичну компетентність,удосконалювати навчально-
виховний процес в умовах звичайного класу
Завдання
членам м/о: Поповнити свій робочий кабінет новими наочними
посібниками, дидактичними іграми, роздатковим матеріалом, працювати під
лозунгом «Кабінет – творча лабораторія вчителя».
|
Немає коментарів:
Дописати коментар